Powered By Blogger

Wednesday 16 March 2016

The National Liberation Army (TPNPB-OPM) Rejected Indonesian Programmes In West Papua



The National Liberation Army (TPNPB-OPM) Rejected Indonesian Programmes In West Papua

English

West Papua National Liberation Army in the National command has refused all Indonesian government programs in West Papua, and states that can not be allowed to build trans roads or expansion of new districts or provinces in all regions of West Papua.

If there is road construction  projects or expansion on the run, then TPNPB-OPM will continue to do resistance. Since all forms of development in Papua by the colonial government of Republic of Indonesian goal is to killing and destroys the indigenous people of West Papua.

Therefore, TPNPB-OPM firmly reject all programs by the colonial government of the Republic of Indonesia in Papua.
 
Assault and shooting in Sinak on March 15rd, 2016 based on this statement. Therefore, TPNPB-OPM urged all trans Road project and the expansion of new district and provincial immediately stopped.

All the native West Papuans are required to listen to the call of the West Papua National Liberation Army, in terms of rejecting all programs by the Colonial Government of the Republic of Indonesia in West Papua

TPNPB-OPM can not compromise with the Indonesian invaders. The struggle for Free West Papua is a fixed price and the commitment unanimously by all indigenous people of Papua

Therefore, we should not be greedy with Indonesia program that aims to kill our Papuan original person. Please download this video and follow along! The National Liberation Army (TPNPB-OPM) Rejected Indonesian Programmes In West Papua
------------------------------------------------------------------------------------------------
Indonesian

Tentara Pembebasan Nasional Papua Barat dalam komando nasional telah menolak semua program Pemerintah Kolonial Republik Indonesia di Papua Barat, dan menyatakan bahwa tidak dapat di ijinkan untuk membangun jalan trans atau pun pemekaran Kabupaten dan Provinsi baru di seluruh wilayah Papua Barat. 

Apabila ada proyek pembangunan jalan atau pun pemekaran di jalankan, maka TPNPB-OPM tetap akan lakukan perlawanan. Karena semua bentuk pembangunan di Papua oleh pemerintah kolonial republik indonesia adalah tujuan untuk membunuh dan musnahkan orang Papua asli. 

Oleh karena itu, TPNPB-OPM dengan tegas menolak semua program Pemerintah Kolonial Republik Indonesia di Papua.

Penyerangan dan penembakan di Sinak pada tanggal 15 Maret 2016 berdasarkan pernyataan ini. Oleh karena itu, TPNPB-OPM menghimbau agar semua proyek Jalan trans dan pemekaran Kabupaten dan Provinsi baru segera di hentikan. 

Semua orang asli Papua Barat wajib mendengarkan seruan dari Tentara Pembebasan  Nasional Papua Barat, dalam hal menolak semua program Pemerintah Kolonial Republik Indonesia di Papua Barat. 

TPNPB-OPM tidak dapat kompromi dengan Penjajah Indonesia. Perjuangan untuk  Papua Merdeka adalah harga mati dan komitmen bulat oleh seluruh orang asli papua. Oleh karena itu, kami tidak boleh rakus dengan program Indonesia yang bertujuan untuk membunuh kami orang asli Papua.

Silakan download video ini dan mengikutinya. 

Writed and Publishing by Sebby Sambom

No comments:

Post a Comment