Powered By Blogger

Monday 20 November 2017

Indonesian Military Forces Evacuate the Indigenous Papuans From Banti Areas is Full of Terror and Intimidation

Forced evacuation by the Indonesian military in Tembagapura West Papua on November 20st 207


ENGLISH

This can be seen from the actions of Military and Indonesian Police Forces which have evacuated the indigenous Papuans from Banti, Kembeli, Waa and surrounding areas by force through intimidation and excessive terror.
The act of the Indonesian Military and Police Force is a crime against humanity, which actually violates the human rights of indigenous Papuans.
Indonesian Military and Police Forces have pursued International Law, with their actions of which has forced indigenous Papuans in Banti, and beyond.
Indonesian military and police forces have also violated human rights of indigenous Papuans as internationally legalized, the United Nations Declaration on the Rights of Indigenous People adopted on September 13th 2007.
We convey to the people of the world that the loyalty of the indigenous people is guaranteed by the UN declaration we mentioned above.
Therefore, who you are the Papuans human rights devotees please your concern and take urgent on humanitarian action to save the indigenous Papuans from brutally acts by the Indonesian Military and Police Forces.

We also convey to the international community and the National Society that the act of forced evacuation that is full of intimidation and terror, which has been done by Indonesian Military and Police Force in Tembagapura Wst Papua on November 20th, 2017 is a military action of Indonesia.
Therefore immediately international intervention to West Papua, in order to save the indigenous Papuans people from Indonesian military terror acts.
This forced and intimidating act of forcible evacuees may see evidence of photographs and videos from the field, in this portal brought here. Video of
Forced evacuation by the Indonesian military in Tembagapura West Papua, please click here
We received reports from Tembagapura directly that Indigenous Papuans in Banti and surrounding areas admitted that they were frightened, because the Indonesian Military and Indonesian Police threatened them and forced them to leave their villages.
The Indonesian Military and Police action is very barbaric, therefore all parties must be talk about the situation and take immediate action to take humanitarian action.

Do not bow to opressors, we must rise up and fight. WEST PAPUA ZONE EMERGENCY, TAKE URGENT ACTION NOW! Let Save Melanesian people of West Papua!

Writed, translated, edited and published by
Sebby Sambom
West Papuans Human Rights Defender
Former West Papua Political Prisoner
---------------------------------------------------------------

Forced evacuation by the Indonesian military in Tembagapura West Papua on November 20st 2017
INDONESIAN
Pasukan Militer Indonesia Mengungsikan Masyarakat Pribumi Papua Dari Tembagapura  Penuh dengan Teror dan Intimidasi  
Hal ini dapat dilihat drai tindakan PAsukan Militer dan Polisi Idonesia yang mana telah lakukan evakuasi warga yang merupakan penduduk pribumi Papua dari Banti, Kembeli, Waa dan sekitarnya dengan cara paksa melalui intimidasi dan terror yang berlebihan. 
Tindakan Pasukan Militer dan Polisi Indonesia ini merupakan aksi kejahatan kemanusiaan, yang sebenarnya melanggar hak Asasi Manusia orang Pribumi Papua. 
Pasukan militer dan Polisi  Indonesia telah menggar Hukum Internasional, dengan tinakan mereka yang mana telah memaksa msayarakat penduduk pribumi Papua di Banti, dan sekitarnya. 
Pasukan milter dan Polisi Indonesia juga telah melanggar Hak Asai Manusia penduduk pribumi Papua yang dijami hokum INternasional, yaitu Deklrasi PBB tentang Hak Orang Pribumi (the United Nations Declaration on the Rights of Indigenous People) yang telah disahkan pada tanggal 13 September 2017.
Kami sampaikan kepada masyarakat dunia bahwa Hak setia orang pribumi dijamin oleh deklarasi PBB yang kami sebutkan di atas, oleh karena itu kamu pembelah HAM Papua mohon perhatian Anda dan lakukan tindakan kemanusiaan yang mendesak demi selamatkan Rakyat Pribumi Papua dari tindak brital oleh Pasukan Militer dan Polisi Indonesia.
Kami juga sampaikan kepada masyarakat Internasional dan Masyarakat Nasional bahwa tindakan evakuasi paksa yang penuh intimidasi dan terror, yang telah dilakukan oleh Pasukan Militer dan Polisi Indonesia di Tembagapura Papua pada tanggal 20 November 2017 merupakan aksi brutar militer Indonesia. 
Oleh karena itu segera intervensi internasional ke Papua Barat, guna selamatkan masyarakat pribumi Papua dari aksi terror militer Indonesia. 
Aksi pengungsian paksa dengan penuh terror dan intimidasi ini boleh lihat bukti-bukti photo dan video dari lapangan, di tembagapura dibawa ini.  
  
Kami terima laporan dari Tembagapura langsung bahwa Masyarakat Pribumi Papua di Banti dan sekitarnya mengaku bahwa mereka ketakutan, Karena Pasukan Militer dan Polisi Indonesia ancam mereka dan memaksa untuk harus tinggalkan kampung mereka. 
Tindakan Militer dan Polisi Indonesia ini sangat biadab, oleh karena itu semua pihak harus bicara dan segera ambil langkah guna lakukan aksi kemanusiaan.   

Jangan tunduk kepada opresor, kita harus bangkit dan lawan. WEST PAPUA ZONE EMERGENCY, TAKE URGENT ACTION NOW!

Writed, translated, edited and published by
Sebby Sambom
West Papuans Human Rights Defender
Former West Papua Political Prisoner
-----------------------------------------------------------------

No comments:

Post a Comment